söndag 30 december 2007

Nästa: 東京

- Är det allt du har?, säger Christophe.
- Driver du med mig?, svarar jag.

I morgon bitti ska vi lämna nycklarna till hyresvärden. Ah, den bitterljuva frihetskänslan som infinner sig när väskorna är packade och man slår igen dörren för sista gången, innan man vänder blicken mot någonting nytt.
Tokyo heter Dong-Jing (東京) på kinesiska, vilket betyder Österns huvudstad, eller den stora staden i öster. Jag ser innerligt fram emot resan, det ska bli fantastiskt roligt.
Dessutom ser jag fram emot nya saker att skriva om. Hösten i Taiwan bestod mest av jobb, och så mycket gråskalstonad
vardag på något sätt, vilket ledde till att jag nästan glömde bort att jag befann mig på en rätt spännande plats.
Så... Dags att åka österut.
Watch this space!

3 kommentarer:

Pumita sa...

Nytt år, nya äventyr - det låter spännande. Må lyckan följa med dig på din väg!

Sara sa...

Tack Pumita! Jag har svårt att tänka mig ett bättre sätt att det börja det nya året på än med en spännande resa!

Thérèse sa...

Gott Nytt år! Ha så kul , jag tror det blir hur bra som helst. Jag är själv väldigt sugen på Tokyo och så måste jag ta en tripp till Osaka och Kyoto där jag har kompisar. Får se när jag lyckas komma i väg.

Ser fram emot en skön bildkavalkad från Japan