onsdag 19 december 2007

Breathe deeply


Andningsskydd behöver ju inte vara i tandläkarmodell. De flesta är dessutom utrustade med filter och andningsvalv för att slippa undan föroreningar.
Och, nej, jag använder inte andningsskydd även om jag ibland tänker att jag borde. Jag TBC-röntgades för mitt uppehållstillstånd och mina lungor var alldeles obefläckade innan jag åkte. Undr
ar om mina flimmerhår och lungsäckar fortfarande är i fin form?

Jag har egentligen bara två invändningar mot andningsskydden (förutom den rent estetiska aspekten, men den verkar ju hursomhelst vara löst i och med möjligheten att matcha ansiktsmasken med lackpumpsen eller handväskan): Det är svårare att höra vad folk säger när de har en ansiktsmask som täcker halva ansiktet och när ett gäng i övrigt svartklädda människor använder svarta masker är det lätt att tro att det rör sig om en bankrånarliga och inte, säg, välartade unga män från the department of chemical engineering.

Inga kommentarer: