fredag 14 december 2007

Det är mig ni söker

Jag fick syn på en annons i en tidning från förra veckan. Annonsen var mitt drömjobb. I mina drömmars stad. Med en profil som i princip skulle kunna vara jag.
Nu har jag spanat in deras hemsida, där annonsen finns, fast mer detaljerad. Och det är jobbet jag drömt om.
Längst ner på sidan står: Intervjuer hålls i Strasbourg mellan 13e och 15e december. Ansök före den 7e december.

Och jag är på fel sida jorden.
Och att skicka in en CV nu (och hoppas att det bland alla hundratals kompetenta som söker jobbet inte finns någon som passar) känns lite dumt. Hur ska man kunna hävda att man aldrig i hela sitt liv har missat en deadline när man inte ens kan få in en ansökan i tid?
Merde.
Eller ska jag kontakta dem ändå och förklara att jag är beredd att offra min högerarm och min japanresa för att få jobba där? Det verkar lite desperat, kanske?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att du ska skicka in en intresseanmälan. Så att de vet att du finns.
M

Anonym sa...

Håller absolut med ovanstående, skicka skicka skicka intresseanmälan! Kan du inte berätta vilken typ av jobb det är, jag blir så nyfiken! :)
C

christel sa...

Annars kan du ju alltid ringa och prata med dom. Eller skicka in ansökan, du har inget att förlora på det! Sen om du blir kallad på intevju kan du ju börja fundera på om du ska skippa Tokyo... Jag är också nyfiken på vad det är för jobb :)

Sara sa...

Lite snabbt; det är inom den europeiska forskningsfondationen i Strasbourg, som pressansvarig och konferensansvarig. Fasiken, vad avundsjuk jag är på den som får det här jobbet!