onsdag 19 december 2007

My kopp of kaffe

Efter ett års flitigt sökande efter gott kaffe tror jag att jag har lyckats. En kopp som kaffe ska vara, grimasframkallande starkt under ett krämigt lager av riktig mjölk. Det här med nescafé och coffeemate som det för närvarande bjuds på hemma hos familjen Thibault var aldrig min grej, och jag har önskat mig en espressomaskin, men det är nog inte rätt tidpunkt för en sådan att göra inträde i mitt liv än, eftersom jag för närvarande är upp över öronen i flyttlådor.

Om ni någonsin kommer till Jhong-Li och det råkar vara dags för fika så kan jag rekommendera Rabbit City. Det tar tjugofem minuter att få sin kaffe, men det är värt varenda sekund.

2 kommentarer:

Eva sa...

Provat kaffet på Hyatt, Taipei? Jag tycker det är det godaste jag stött på so far, och det är helt drickbart.

Sara sa...

Hotellet? Nix.
Far man frottera sig med businessmän fran USA där? ;)