torsdag 22 mars 2007

Vårkänslor

Efter att ha gått runt och huttrat i tretton graders värme (med cirka 400 procents luftfuktighet är det ganska kyligt) så verkar det som att våren har kommit till Taiwan! Inomhus verkar det dock som att vi får stå ut med kylan. Här är det ganska vanligt att folk tar på sig jackorna när de går in till jobbet, eller universitetet. Jepp, istället för att vrida ner luftkonditioneringen så tar de på sig dunjackan.
Men
utomhus får jag äntligen användning för mina packade sommarkläder. (C sade att min packning skulle passat bättre för en vecka i San Remo än för en flytt till en subtropisk ö, och har hotat med att köpa oss plastsäcksliknande regnskydd på 7-eleven.)
Som den nordeuropé jag faktiskt är drar jag på mig solbrillorna och vänder näsan mot solen. Solskyddsfaktor 40, givetvis. Min mjölkvita hud är INNE i Taiwan.




Inga kommentarer: