tisdag 13 mars 2007

Barbie Beckham

Jag kanske måste vänja mig? Idag kom Stella fram till mig, bjöd mig på en taiwanesisk kaka (torrt rostbröd med artificiell jordgubbsylt och torkat kött), och sade förtroligt: "Your husband looks exactly like David Beckham".
Jag skrattade högt, min vetenskapsman med sitt typiskt sydfranska utseende har ganska få gemensamma nämnare med en blonderad engelsk fotbollsspelare. Han ser mer ut som en arabisk prins, faktiskt.
"Yeees", insisterade hon. "And we think you look like Barbie."
Barbie? BARBIE? Hehe.
Låt oss säga så här; om Barbie var en verklig kvinna och om man ställde oss bredvid varandra så skulle jag nå henne till höftbenen. Normala kvinnors nackar har samma diameter som Barbies midja.

Fast Barbie kommer stort till våren, och i Taiwan säljer Barbies make-up och klädmärke för vuxna kvinnor som smör.
Jag repeterar: För vuxna kvinnor. I ett samarbete mellan leksaksfabrikanten Mattel och kosmetikajätten MAC. Beviset finns här.

Plastic is the new pretty?

Inga kommentarer: