torsdag 8 mars 2007

Taiwanesiskor off limits

Igår satt jag och mannen i mitt liv på restaurant för att äta, eh, nudlar, när ägaren till etablissemanget kommer fram, lutar sig förtroligt mot mannen i mitt liv och säger "Those women think you very handsome". Och pekar på två taiwanesiskor längre in i lokalen. Som fnittrar och viftar på ögonfransarna. Ögonfransviftningar är både omodernt och, för en feminist, något man undviker i ren princip. Stjäla andras pojkvänner eller flirta med andras äkta män är dåligt. Och inte dåligt på ett coolt sätt. Dåligt på ett dåligt sätt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Känner igen detta flirtande i Taiwan, fast som singel och man för 12 år uppskattade jag ju det. Den incidenten du var med om är bara så typiskt asiatiskt manlig.
Dom ville säkert smickra dig med eftersom du gjort ett sånt kap..:)

Hittade just in för din blogg låg i närheten av min på blogglistan..lever just nu i Taiwan nostalgi. Men vågar inte åka tillbaka eftersom de har både tunnelbanor o höghastighetståg numer..
Skämt åsido, undrar när det blir?

Intressant blogg likaväl..

Sara sa...

Jag har hört samma sak fran flera personer. Västerländska män ses som otroligt exotiska, och verkar vara, host, ganska populära. Som västerländsk kvinna är jag otroligt sällsynt (de västerlänningar som finns här är, i nittioniofall av hundra, män) och blir ganska mycket tittad pa. Eller snarare stirrad pa. Fast pa ett ganska, skulle jag säga, negativt sätt.