lördag 10 mars 2007

Utmaningen antagen

David, du är inte den enda som är underlig; voila sex av mina egenheter:

1) Om jag är i min hemstad och ser någon som jag gick på högstadiet eller gymnasiet med så byter jag sida av vägen eller gömmer mig bakom en klädhängare på MQ.

2) Jag känner mig alltid som en bluff. Oavsett om är journalist, jazzdanslärare, servitris eller hemmafru på Taiwan så tror jag alltid att någon ska avslöja att jag egentligen inte hör hemma där.

3) Jag gör saker som jag vet inte är bra för mig. Exempelvis solar för mycket eftersom jag tycker att jag är snyggare solbränd, eller ler och säger "Flowerarrangements! That's lovely" när min mans chef föreslår att hans fru kan lära mig blomsterarrangemang.

4) Jag får obehagsrysningar av pudlar. Det är en hundras som verkligen får mig ur balans. I synnerhet om de har små t-shirts med japanska mangatryck på sig.

5)Varje dag kommer jag på namn som skulle vara söta på mina framtida barn. Så jag kommer att behöva ha minst femton barn.

6) Jag äter från andras tallrikar. Jag kan inte behärska mig, trots att det kan leda till irritationer och konflikter.

Inga kommentarer: