onsdag 28 mars 2007

Taiwan's Faust

Om ni tyckte att det var märkligt att döpas efter radioaktiva metalloider, kan jag härmed meddela att det finns besynnerligare namn. Idag mötte jag Faust.
Jag trodde först att han hette Horst, eftersom det lät ungefär s
å när han presenterade sig (vilket i och för sig inte skulle vara mindre egendomligt).
- I am Faust.
- As in Faust who sells his soul to the devil? Och sedan förför en ung flicka som han gör gravid och överger och som sedan dödar sitt barn? Den Faust? Lovely name!

-No, no. The opera, you know? The Opera!
Okej, Taiwan-Faust har inte läst Goethe, men det kanske bara är bra?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha..mötte så många med roliga namn i Taiwan..för att inte tala om allt som det stod på deras t shirts..

Hoppas du trivs ändå?

Sara sa...

Jag inser att jag på min blogg skriver mer om det jag finner märkligt, eller konstigt i Taiwan. Och mycket är, med min utgångspunkt, märkligt. Men det är också så väldigt charmigt, och jag trivs, och jag har känt mig så välkommen!