onsdag 21 november 2007

Svart kaffe

Dessutom.

Jag: Cheri...? Du handlade mjölk igår, va?
Han: Nooooon...
Jag: Du förstår vad det här innebär, va? Att jag kan få ett nervöst sammanbrott. Vilken sekund som helst.

Maken sätter belåtet tänderna i en 400-grams brioche, även om man i Taiwan måste vara extremt försiktig eftersom man när som helst kan mötas av en fyllning bestående av röda bönor, grönt kladd eller torkat kött
.

Han: Men jag handlade en brioche! Och om du vill bo i Bologna måste du vänja dig av med mjölkigt kaffe.

Där har han möjligtvis en poäng. Italienare häller ju inte i sig latte precis.

Men tusan, vad svart kaffe är beskt!

6 kommentarer:

Della sa...

Men det finns ju god italiensk cappucino i Bologna. Inga problem alltså.

Sara sa...

Ah... Italiensk cappucino är svårare att hitta i Taiwan än man kan tro.

Della sa...

Synd. Det är nästan det enda kaffe jag gillar. Det är tydligen rätt ovanligt att, som jag, nästan inte alls dricka kaffe har jag förstått. Men väldigt praktiskt, man får aldrig abstinens.

Sara sa...

Eller världens huvudvärk framåt två om man inte fått sin dagliga dos... ;)

Lisa Christensen sa...

Kaffe utan mjölk är ju odrickbart! Brukar få höra att jag dricker mjölk smaksatt med kaffe...

Pumita sa...

Jag gillar ju espresso också men då ska den vara välgjord. Inte sån där häxblandning som man får på caféerna hemma. Blääk!

Kaffe med varm mjölk är oslagbart på morgonen. :p