lördag 24 november 2007

23 november, 2002

C tar fram en gammal skrynklig papperslapp ur sin plånbok och håller upp den så att jag ska se. Det är en biljett från en fotbollsmatch, Bastia-Montpellier på Stade de Mosson i Montpellier.

-Kolla datumet! Kolla datumet! Minns du?

23 november, 2002.

Såklart jag minns. Kvällen vi träffades. C dök in sist av alla på inflyttningsfesten jag befann mig på, han kom direkt från fotbollsmatchen. Jag stod med ett glas rödvin i handen och diskuterade styrkemätningen som pågick
i FN:s säkerhetsråd mellan USA och Frankrike rörande Irak, när jag fick syn på honom. Och han på mig.
Sedan var det en annan kille som körde mig hem. Och ville träffas igen. Och vad säger man?
"Nej, jag tror att jag vill leva resten av mitt liv med din kompis. Désolée."

Några månader senare invaderade Bush Irak. Ändå. Och jag var tokigt kär. För första gången i mitt liv riktigt kär.

2 kommentarer:

jagopip sa...

Vadan detta prat om Bologna ?

Anonym sa...

Det var Montpellier-Bastia, inte Bastia-Montpellier :/