söndag 11 november 2007

En helt vanlig söndag i Jhong-Li




I kväll spankulerade vi runt i våra kvarter, käkade thai (jag lämnar inte Taiwan utan att ha receptet på papayakycklingen i min ägo) och gick på vår independentbiograf, som jag kallar independent mer av det skälet att de har riktiga retrosammetsfåtöljer, dåligt ljud, en mycket sömnig biljettklipperska och snudd på tomma salonger, än urvalet av film, för även om vi här har lyckats undslippa senaste nytt med Cage, så har vi sett mycket skräp här. Senaste lågvattenmärket var Julie Delpys Two Days in Paris som var bland det sämsta... jag hittar inte ens ord. Hon förstörde en hel helg för mig. Men det är glömt nu. Ikväll var det Matt Damon. (Suckar smäktande).

4 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Mycket roliga bilder både här och tidigare. Och här är hon igen Hello Kitty. Jag kommenterade på bilden med vinflaskan också.

Sara sa...

Man kan nog kalla Hello Kitty folkkär. För att inte säga en besatthet hos taiwaneserna. ;)

Lisa Christensen sa...

Two days in Paris... Den som jag vill se. Varför var den dålig?

Sara sa...

Two days in Paris var knökfull med stereotyper, massa snack utan mål och mening, och dessutom hade de lyckats filma en hel film i Paris utan att ens närma sig Pariskänsla... Antar att Delpy ville göra något groundbreaking och feministiskt, men det föll som ett korthus. Inom tre minuter. Se den inte. ;)