tisdag 6 november 2007

Trängsel


14 kommentarer:

Cattis sa...

Svårt att stanna till och titta på något där ;)

Åsa sa...

Det är annorlunda för en som bor ovanför Dalaälven.

Della sa...

Det här känns verkligen Asien.

Michael sa...

Får ont i huvudet! :) Jag är ingen shopping människa och när jag går ute på nattmarknaden här i Korat så ser det ut på det här sättet. Du har verkligen fångat känsla i bilden. Kanon!

Anonym sa...

Oj vilken trängsel. Där skulle jag inte trivas.

Åsa sa...

Härlig puls och fart i bilden. Dock får man nog inte ha så bråttom där! Är det en "vardagsbild" eller någon särskild marknad?

Unknown sa...

Var är den markanden Sara?

Nässelblom och choklad sa...

Jättebra bild. Den ger verkligen känslan av att man själv befinner sig mitt i myllret.

Anonym sa...

Undra på att många som kommer till Sverige undrar var alla människor är någonstans. Det känns ovant med sån trängsel.

Sarah sa...

Ja det kan man kalla trångt!

Anonym sa...

Det känns precis som man är inträngd i vimlet. Skulle nog få lite smått panik där...

Sara sa...

Det här är marknadsgatan i Jiu-Fen, på norra Taiwan. Inget favoritställe, eftersom jag i sådana här miljöer utvecklar lätt klaustrofobiska tendenser, i synnerhet eftersom det är tak över gatan... Men som sagt, väldigt mycket Asien!

Pumita sa...

Känns väldigt mycket Asien... eller så som jag tänker mig att det är eftersom jag inte har varit i Asien nån gång. Jag har ganska svårt för folksamligar oavsett vilken kontinent de är på men marknader i utlandet är klart roligare än mellandagsrea härhemma! =)

Nejma sa...

Det där känns hemtrevligt.:-) Så där ser det ut ungefär i medinan när alla ska handla eller ska kila igenom området på väg hem. Det är tur att jag inte har klaustrofobiska tendenser. Men när barnen var små var jag alltid livrädd att jag skulle tappa bort dom. Fast det gjorde jag tur nog aldrig.