onsdag 14 november 2007

En plats jag längtar till

Fotoutställning hos Nejma i Marocko!

25 kommentarer:

Unknown sa...

Jag längtar till Dijon när jag ser det där, fast vågar inte placera platsen du fotograferat

Cattis sa...

Ingen aning heller var det kan vara... Men det ser trevligt ut. jag associerade direkt med Danmark som jag älskar - men tror mer det var titeln som ledde till den tanken.

Admin sa...

Förstår att man kan längta dit, var det nu är.

Anonym sa...

Vackra hus!
Jag skulle nog trivas där! :)

Anonym sa...

Tycker det ser ut som Tyskland, eller Österrike. Fast du borde väl längta till Frankrike. Har jag fått för mig.

Bilen ser lite malplacerad ut.

Kent Filppu sa...

Mysiga hus och jag vet inte om det möjligen är önsketänkande, men jag tycker mig ana en bar längst in.

Åsa sa...

Ser verkligen ut som ett ställe man kan tillbringa en stund på, trevligt :)

Randi sa...

Ja, den platsen kan förstås längta till. Jag gissar på Schweiz - för dit kan jag längta tillbaka ibland.

Della sa...

Jag gissar på Alsace. Det påminner mig om något ställe där som jag inte minns vad det heter. Men det är klart det ser ju också ut som en del ställen i Tyskland. Fint är det i alla fall.

Anonym sa...

Kan det vara Tyskland eller Österrike? Där finns det många såna där små städer. Det ser mysigt ut.

Åsa sa...

Det ser ju onekligen ut som en trevlig plats att vistas på. Förslagen är många på var och jag håller med alla ;)

Lisa Christensen sa...

Det ser vackert ut, påminner om Schweiz, men kan det vara Strasbourg?

Anonym sa...

Vackra korsvirkeshus.. ingen aning var det där är, men förstår din längtan:-)
Tjing

Nässelblom och choklad sa...

Definitivt inte Taiwan får man väl säga. Det ser ut som om någon av de gissningar du redan fått måste stämma. Det ser jättetrevligt ut!

christel sa...

Österrikiska Alperna?
Den bilen skulle jag också längta till :)

Anonym sa...

Charmiga hus, bilen känns inte helt fel heller....skulle gissa på att det kan vara Tyskland...hoppas du får kommer dit snart;)

görel sa...

Jag tänkte på Holland, fick Haag på näthinnan, men det kanske är helt fel. Vackra hus är det!

Anonym sa...

Ser härligt ut:)

Sara sa...

Della och Lisa är närmast, och herr fotavtryck inte långt efter... Det är vackra Colmar i Alsace, ett par mil söder om Strasbourg.
En av Frankrikes vackraste städer, med korsvirkeshus och små slingrande gator.
Lyxbilarna är många i chica Colmar, och min punto kändes lite malplacerad...

Anonym sa...

Jag gissade spontant på Holland någonstans innan jag läste svaret. Det ser jättemysigt ut!

Anonym sa...

Ser ut som en mysig liten stad. Där skulle jag gott kunna tänka mig att spatsera runt :)

Boel sa...

Åh, dit längtar jag också. Längtar längtar. Så fint.

Della sa...

Jag fick ett vykort från Colmar häromdagen - det var väl det jag tänkte på när jag tyckte att jag kände igen det.

Ninnie sa...

Det påminner mej om nån av de små städerna i Alsace men korsvirkeshus, kullerstensgator och massor av blommor..??? Mysigt ser det ut!

Pumita sa...

Det ser helt underbart ut! Nånstans i Central-Europa, gissar jag... innan jag läser kommentarerna... Tyskland, Schweitz eller Österrike.