söndag 4 november 2007

Söndag i sta'n



Det är alltid lika roligt att åka in till Taipei, och även om Mary Ramos, CNN:s väderflicka, hade fått allt om bakfoten ytterligare en gång, och de utlovade 24 graderna med solsken uteblev, så hade vi en trevlig dag.
Kyla och duggregn är en bra ursäkt för att dricka varm choklad och kura på café, om inte annat!
Dessutom besökte vi en kul, modern utställning med bland andra Gary Bateman, på Sun Yat-Sen Memorial Hall, och shoppade lite... Jag är helt oförmögen att gå igenom en galleria utan att handla någonting, och kom hem med en ljusrosa cashmerejumper med kort ärm och polokrage. Givetvis helt oanvändbar i Taiwan, någon borde ha hindrat mig
. Sedan tog vi tåget tillbaka hem och åt sen födelsemiddag på thaikrogen. Nu är jag så mätt att jag har svårt att tro att jag någonsin kommer att behöva äta igen, och det återstår bara att säga bonne nuit!

Inga kommentarer: