torsdag 1 november 2007

Hemma, var ligger det någonstans?

Biljetterna till Paris är bokade. Enkelbiljetter.

Det finns en liten sorg i detta.

Det är som ett förhållande som inte har fungerat. Jag och Taiwan. Vi har försökt att få det att funka, men det fattas någonting. Vi är inte bra för varandra, helt enkelt, och vi kommer att gå skilda vägar.
Jag kan inte säga vad som gick fel, eller vad som saknas. Men för att fortsätta på kärleksmetaforen; glöden och passionen. Vissa platser förälskar man sig i, och saknar redan innan man har lämnat dem. Andra platser har man i princip lämnat i samma stund man kommit dit.

Men de sista månaderna här ska jag ta vara på. Det finns många saker jag kommer att sakna. Också.

6 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Vilket svårt beslut att ta. Men du verkar övertygad om dina känslor, så då är det säkert helt rätt att bryta upp. Hur länge har du varit i Taiwan?

Eva sa...

Åh vad jag kommer sakna dina blogginlägg! Bloggar du från Frankrike också? (vad fult "Frankrike" är på svenska. Vi har verkligen slaktat namnet..)Det finns många fördelar med Europa, det är tex mkt närmare att hälsa på folk man tycker om. Och så är det liksom..Europa.. det träffar i hjärtat. Jag sluter mig nog också till skaran som verkligen gillar Taiwan, men utan att falla sådär speciellt handlöst för det. Det saknas något, i ljuset?

Sara sa...

Det har snart gått ett år... Inte särskilt lång tid i ett liv, intressant har det varit, och roligt, men jag vill hem nu.
Jag funderar som bäst på vad min frankrikeblogg ska heta?

Lisa Christensen sa...

Blir Frankrike hem nu? I så fall... var i Frankrike? (Jag är ju en nyfiken frankofil :) Vissa platser lär man sig bara aldrig att förälska sig i. Jag har fortfarande lite svårt för London, trots att jag försöker intala mig annat.

Sara sa...

Efter Taiwan väntar... Montpellier. I alla fall tills vidare!
Det är en stad jag förälskade mig i på en gång!

Lisa Christensen sa...

Åååå... blir alldeles avundsjuk :)