måndag 3 september 2007

Vad ni kanske redan visste

Lisa har utmanat mig:

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv.

1. En av mina absoluta favoriträtter är surk
ål med saucisses de Strasbourg och ett glas iskallt Gewürtstraminer.

2. Jag har aldrig i hela mitt liv ens funderat p
å att lösa ett Soduko. Eller Sudoku. Whatever.

3. Min franske man anser att det absolut märkligaste jag gör är att dricka café au lait vid vilken tidpunkt som helst under dagen. Men som sagt, han är fransos.

4. Berätta det inte för n
ågon, men jag har en obotlig faibless för kändisskvaller. I glossigt magasinsformat. Men jag har även kultursnobbiga tendenser så om ni ser mig med en Hola eller Klick i handen kommer jag att hävda att det enbart är för korsordens skull. Eller att det inte är min. Eller att det är i rent studiesyfte. Eller att det inte alls är en Hola.

5. I
år ska jag betala 37 000 kronor till CSN, som jag kommer att stå i skuld till resten av mitt liv. Såg att de sökte en pressekreterare, men jag är knappast aktuell för den tjänsten?

6. Min favorityogaposition är barnets position. Eftersom den är den enda som min kropp är n
ågot så när gjord för att göra och den enda som inte får mig att frukta för mina knäleders överlevnad.

7. Jag tolkar och analyserar mina drömmar. Och andras drömmar. Till förbannelse.

8. I hemlighet drömmer jag om hus, barn och Ikeasoffan Eketorp. Men som sagt, det är en hemlighet, och ingenting jag n
ågonsin skulle komma ut med.

1 kommentar:

Lisa Christensen sa...

Jag gillar också surkål, men mest i smyg eftersom man brukar bli mobbad om man erkænner det...