fredag 21 september 2007

Förbereder långhelg

Kom hem sent, sent... Och inser att det är bara sju timmar tills tåget till Kenting går... Men nu har jag packat, och något som aldrig slår fel är att ju mindre tid jag har på mig, desto mer kläder slänger jag ner.

Idag har jag överdoserat på C-vitamin, typ fyrahundra gånger den rekommenderade dosen, och till lunch åt jag kyckling med chili och vitlök - mirakelmat mot förkylningar - och tog dubbla portioner ris. Maken ställer fram glas med brus-alvedon så att jag kommer ihåg att ta, och nu känner jag mig bättre.

Dessutom har jag ätit mooncakes som jag nog skulle vilja beskriva som mördegsbullar med rödbönsmet och ett helt kokt gåsägg som överraskning i mitten. En räcker fint. Till fyra personer. Dessuom fick jag flera kartonger med italienska mandelkakor och ett rött kuvert med pengar av min chef.


Nu ska jag äta lite kvällsfika, dricka te, shotta c-vitamin och treo, betala räkningar, kolla packningen och väderleksrapporten. Skönhetssömnen får jag ta en annan dag...

Härlig månfestival på er alla!


Inga kommentarer: