onsdag 26 september 2007

Ni fattar, va?



Nej, nu blev jag ju sentimental och öste ur mig en massa naturromantiskt dravel. Det här skulle ju handla om rysaren Kenting.
Nämnde jag öldrickande holländare i fotbollströjor med rödsvedda näsor? Eller att vitlöksbrödet kostade lika mycket som en middag här i Jhong-Li?
Eller busslaster med utlokaliserade amerikaner i khakishorts (alltså, är det lag på att människor med amerikanskt pass ska ha armyshorts i olika nyanser av beige? Är det en äventyrligt?)
som kom till Kenting för att... ja, jag vet inte riktigt? Äta nachos och dricka öl?
Eller den tropiska storm som drog in över södra Taiwan p
å lördagskvällen? För givetvis regnade det, det behöver ni väl inte ens fråga om?! Men titta vad fina alla är i sina plastic ponchos och flip-flops! Stylish.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det var ju det jag sa om Kenting, hjälpte inte min lilla passus nånting för att mildra kulturkrocken. Kommer ihåg baddräkts o flip flop affärer, men det är säkert mer eploaterat nu. Kenting är orsaken till att jag inte åker till Hainan eller Pattaya för den delen..semestrande kineser är allt annat än tysta..

Sara sa...

Jag vet, vi hade blivit varnade... Men folk sade att det skumme vara paradiset pa jorden, och jag köpte det. Sedan fick jag syn på Snoopyland. Och jag kommer inte över det.

Unknown sa...

Skall släpa med mig lite Taiwan bilder från Sverige nästa gång. Kanske kan vi jämföra då¨o nu lite. Sugen på att åka dit igen blir jag i vart fall när jag läser din blogg.
Finns fjärde klass tågen kvar? Hörde att de har något höghastighets tåg nu också..

Jag tyckte alltid bäst om östkusten, den mer folktomma sidan..