tisdag 18 september 2007

Dagens outfit

Tyfon-chic. The plastic poncho är säsongens absoluta måste i garderoben (eller förresten, lägg den inte i garderoben, häng den i duschen) och till priset av 30 dollar hos 7-11 är den ett riktigt fynd som du inte vill bli sedd utan! Finns bara i gult, men gult är ju en färg som alla klär i. Och plast är ett material som är osedvanligt smickrande när det smetar över kroppen. Extra härligt är det när den prassliga plasten klistrar fast sig över kinderna. Vid kraftig blåst förvandlas man till en badboll. Jag lämnar inte huset utan min.
Som ni ser var det inte många som bevittnade min stilfulla uppenbarelse idag på grund av tyfonvarningen, men jag kan inte undanhålla er detta fashion statement.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas det var 30 Taiwan dollar! Kan fixza dig en grön,rosa, lila eller whatever på fastlandet för 4.50 svenska kronor:)

Sara sa...

Jepp, 30 NTdollars! Ah, finns den i rosa? Och grönt?
Tar du upp beställningar? ;)

Anonym sa...

Glöm inte dina Crocs med det...

Anonym sa...

Jag skulle förorda den hederliga regnkappan i tjock, svettig galon. Men hur är det där egentligen? Kommer ni att regna bort? Jag satte chockrubriker om "supertyfonen" i dag, och blev orolig för er.

Anonym sa...

Med den där kan du ju komma till Thailand vilken måndag som helst.

Sara sa...

D, fortsätt med chockrubrikerna!
Behöver du någon som chockartat kan uttala sig så ställer jag gärna upp. Men nu ska jag gå ut och käka lunch. Japanskt! Poncho på.

Admin sa...

Naturligtvis kom Guava och stal min kommentar :-) Gult är ju finfint i Thailand. Det ser lite för blött ut hos dig just nu tycker jag...

Sara sa...

Nu har i alla fall stormen dragit förbi, och kanske, kanske far vi se lite sol idag... Hoppas!

Unknown sa...

rosa el grön?kanske frakten blir dyr?