fredag 7 september 2007

A City of Sadness


Jag: Här är det alltså. Det här är platsen.
C: Är du säker?
Jag: Jo, det måste vara här de filmade A city if Sadness. Det stod så i guideboken. Och
skylten pekade ju hitåt. Kan det där vara frisersalongen, tror du?
C: Det där?
Jag: Ta ett kort i alla fall! Så att vi inte missar det utifall att det skulle vara här. Så har vi i alla fall bevis på att vi sett det. Om det nu är det vi ser.
C: Du låter som en japan på semester.
Jag (ignorerar den kommentaren): Min Lonely Planet säger även att it's a photogenic location with a quiet, nostalgic atmosphere. Downstairs there is an interesting craft gallery.
C: Downstairs? Av vadå? Hittade Lonely Planet verkligen hit?
Jag: De säger också att det ska finnas många pittoreska téhus?
C: Jag såg ett 7-11 där vi klev av bussen.
Jag: 7-11 it is. Fick du med allt på bilderna, älskling?

1 kommentar:

Anonym sa...

:D

Det ser onekligen väldigt sorgligt ut. För att inte säga miserabelt...