onsdag 15 augusti 2007

Tepaviljong i Ping-Lin


15 kommentarer:

Sara sa...

Ett av arven från fastlandskina är alla tehus man kan hitta om man aker lite utanför städerna. Tehusen har ofta flera paviljonger med stenbord, porlande bäckar och kvittrande fåglar. Allt för att hitta lugn och stillhet i ett pulserande land, i en hektiskt tid.

Nejma sa...

Åh, vad vackert! Jag skulle inte alls ha nåttemot att njuta aven kopp te i den där miljön. Verkar härligt rogivande.

Anonym sa...

Jag hade nog behövt slå mig ner där ett tag och vila ut. Det känns som allting går i 100 knyck just nu.

Unknown sa...

Onekligen mästare på det där kineserna..

Kent Filppu sa...

Först tänkte jag "te, jag vill hellre ha en öl" men miljön är faktiskt mer anpassad för te.

Åsa sa...

Där skulle jag vilja inta min kopp frukostte just nu. Härlig miljö!

Lillie plein damour sa...

Ah sâ vackert, vilken rogivande utsikt, det fattas en kopp thé vert och en yoga ställning!

Anonym sa...

Oj vad vackert. varför har vi inte sånt i Sverige. Det skulle vi behöva.

Admin sa...

Håller med Marianne, vi behöver tehus i Sverige! Vi kan göra egna varianter; röda stugor med vita knutar. Det ser väldigt skönt ut där på bilden.

Miss Marie sa...

jag håller med ovanstående, ett tehus i sverige skulle inte va dumt!

Pumita sa...

Jag är ingen tedrickare, men en fika skulle sitta fint här!

Marsala sa...

Jo, man blir lyrisk. Jag skulle behöva ett tehus ibland...
Är det tyst där också?

(Fast "Ping-Lin" gjorde att det ryckte i skrattmusklerna):D

Lisa Christensen sa...

Där skulle jag vilja sitta och dricka mitt te just nu. Magiskt. Tycker också Sverige borde ha tehus (egen variant). Här i London finns det ju de där typiskt brittiska som serverar scones och jag minns att det fanns speciella österländska tehus i Frankrike där man satt på kuddar på golvet.

Anonym sa...

Vilket fint foto. Håller med tidigare talare. Ett ställe man vill möta själv.

Sara sa...

Tehusen i bergen är verkliga oaser i Taiwans överbefolkade asfaltsdjungel. Men tedrickandet har fatt rejäl konkurrens av coffeeshops inne i city där man kan läppja pa samma halfcaf-grande-nonfat-latte som i London, New York eller stockholm... Tyvärr.