torsdag 30 augusti 2007

Guan Yins känsla för Lars Winnerbäck

Det här med Winnerbäck blev ju riktigt engagerande. Jag ska villigt erkänna att jag inte har någon som helst uppfattning om mannen i fråga, och skulle inte kunna citera någon av hans sånger om det så gällde livet.
Men är det så att Guan Yin inte gillar Winnerbäck, då tycker jag att vi ska lyssna på henne.
Jag tycker att vi kanske ska bestämma ett datum när vi bränner samtliga skivor som offer till henne. Kanske tänder vi lite rökelse och slänger ett par turné-tshirts på brasan också? Vad säger ni? Who's in?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt...

Det var ju bara menat som en kommentar till bilden. Ungefär 1000 ord. Ju. Så blev det så där.

Jag bränner mina skivor som ett offer till Guan Yin och som ett tecken på mitt uppriktiga förlåt - till dig - fotografen.

Men jag gör det med sorg i sinnet.

...Gråvita skyar, tandläkarväder,
nån grävmaskin som sliter upp en cykelväg vid fotbollsplan.
och nyponbuskar, nyponbuskar, hela vägen nyponbuskar,
ser jag när jag blundar, och nånstans där så blev jag den jag är nu...

Anonym sa...

Jag gav dig en liten push på min blogg som ytterligare plåster på såren...

Sara sa...

Haha! Det är helt okej... Jag har inte tagit illa upp... Tyckte att det var roligt, bara!

Kent Filppu sa...

Jag offrar inga skivor, men kan offra dagens sista öl nästa gång jag dricker något. Hoppas det är till någon hjälp.