onsdag 22 augusti 2007

Yeh-Liu. En skymt av Taiwanesiska sundet.


17 kommentarer:

Sara sa...

Kalkstensformationer mot bakgrund av taiwanesiska sundet... Stenarna kallas givetvis ljusstenar.

Anonym sa...

Jag är nog galen. Jag måste vara galen.

Det första jag tänkte på, när jag såg din bild, trots att jag läst rubriken, och ser havet, var en hund.

En tik på rygg.

... galen ...

Anonym sa...

Naturen är fantastisk. Jättefin bild.

Kent Filppu sa...

Intressant bild, är det någon form av djur på toppen?

För övrigt gillade jag Guavas kommentarer bortsett från att nu när det drar ihop sig till Elitseriestart så ska vi inte se TIK (Timrå IK) på rygg :-)

Åsa sa...

Spännande bild, man upphör aldrig att fascineras av naturen. Läckert.

Anonym sa...

En jättelik bläckfisk som strandat?
Ja, naturen är fantastisk.

Lillie plein damour sa...

Härlig bild/

Nadia sa...

Läcker bild!

Marsala sa...

Tänkte på sandbakelser jag, men undrade ganska mycket vad det EGENTLIGEN var.

Admin sa...

Jag trodde också det var sandformaioner gjorda av mänsklig hand. Häftigt!

Åsa sa...

Coolt! Trodde också först det var "handgjort". Som sandkakor eller så det påminner det oxå om Gaudís alla avtryck i Barcelona. Tänk vad naturen är mäktig. Kul att se hur kusten kan se ut på andra sidan klotet :)

Anonym sa...

Jag tänkte också på en bläckfisk, modell större, med sina sugkoppar.

Fantastisk bild!

Lisa Christensen sa...

Fin bild. Tyckte att det såg ut som sandslott ur grodperspektiv. Vilka formationer!

Victoria sa...

En jättefin bild, gillar färgerna! De mindre stenarna på toppen har väl någon lagt dit, eller hur?!

Anonym sa...

Oh vilken fin bild. Vill uppleva det omedelbums! Tack.

Anonym sa...

Vilken fin bild! Den pasar jättebra in på ordlös onsdag.

Sara sa...

Vilka associationer! Att det sag ut som Gaudi var inget jag tänkt pa, men kanske... Naturen Är verkligen en skicklig skulptör...