torsdag 23 augusti 2007

All work, all play. No sleep.

Taiwaneserna är kända för att vara ett hard-working, hard-playing people. Vilket innebär att även om de inte arbetar så fruktansvärt intensivt alla gånger, så befinner de sig på jobbet större delen av sin tid. Därefter går de inte hem och lägger upp fötterna samtidigt som de smuttar på en irish coffee framför teven. Eller vad man nu vill smutta på, irish coffee går ju bort i Taiwan; grädde funkar inte i det här klimatet. Slutar man jobba klockan 22 så har man ju många timmar på sig att hänga på nattmarknaderna, fånga mjukdjur med gripklor, dansa breakdans i någon park, eller svepa en bubbeltea utanför bion.
Fast jag pallar inte tempot. Hur orkar de? De dricker knappt kaffe!

Jag slutar jobba nio, och d
å går jag hem (möjligtvis en sväng förbi frukthandlaren), låter mig villigt bli matad med chokladkaka, funderar på när i hela fridens namn jag ska hinna fila fötterna, och stirrar ut i tomma luften ett slag.

Inga kommentarer: