tisdag 19 juni 2007

Yanming mountains




Vackra, vackra Ilha Formosa. Dimman sveper in på ett par ögonblick och skymmer bergen. Som miljoner små vattendroppar som svalkar mot huden för att sedan försvinna lika fort. Efter den senaste tidens regnande är luften ren och klar. Så lätt att andas. På flera ställen tränger röken upp ur berget och i hål i marken kokar vattnet som tecken på att en vulkan som varit aktiv i tvåhundratusen år inte riktigt har slagit sig till ro.
Lunch i skuggan under passionsfruktsträden. Mangosorbet med utsikt över kallaodlingarna och de dimhöljda bergen. Vi behövde detta.

3 kommentarer:

Nadia sa...

Åh, vilka vackra bilder! Får en känsla av att befinna mig där.

Lisa Christensen sa...

Gudomligt vackert! Dum fråga kanske, men kan man åka skidor i Taiwan som man kan i Japan?

Sara sa...

Högst uppe i bergen finns det snö, tror jag. Fast jag vet faktiskt inte om folk aker skidor här, och jag vet inte om det är snö aret om? Men de flesta av mina taiwanesiska vänner har aldrig sett snö. I alla fall inte i Taiwan...