söndag 17 juni 2007

Fresh seafood

I går kväll utsattes vi för en tiorättersbuffé med mystiska rätter. Vad sägs om bläckfiskbullar, friterade grodkroppsdelar, fiskäggsmousse eller ostronpannkaka? Eller stekt haj? Inte det?
Nej, inte jag heller.
Mot slutet av denna m
åltid (under vilken jag i hemlighet fantiserade om skogaholmslimpa med hushållsost) bar de in ett fat fullt med snäckdjur som ställdes över en öppen låga på bordet.

Jag: S
å lustigt! När såsen kokar ser det nästan ut som om de rör på sig!
K.P: De rör p
å sig. De lever.
Jag: Oh. Oh? Oh-oh.
K.P: Vi brukar vänta med att äta tills de är välstekta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy för den lede. Jag vägrar äta djur som haft färre än två och fler än fyra ben. Påminn mig om att aldrig äta om jag åker till Taiwan.

Sara sa...

Kött, jag lovar; om du kommer till Taiwan ska jag bjuda på alla möjliga rariteter... Stinky tofu och fylld bläckfisk.
På vår supermarket säljer de även levande paddor. Men jag har inte vågat tänka på vad de gör med dem?