torsdag 14 juni 2007

Lychees

Idag fick vi inte bara rabatt på téet, utan även en stor skål lychees på terrassen utanför vår tébar. Skalade lychees. Jag som har vant mig vid fransk service (där kunden alltid har fel, mais oui, evidemment!) nästan skäms över att bli så uppassad.

Sedan fick C en stor påse lychees av sin chef. Så vi börjar tro att det är allmän lycheedag. Eller om det bara är säsong?

På tal om service så har jag svårt att vänja mig vid att bli mött av servila bugningar när jag kliver in p
å Sogo departmentstore (vanligtvis enbart för att nyttja damrummet). Vid öppningsdags står hela styrkan av välpolerade kosmetika- och modebiträden uppradade på bägge sidorna av ingången och bugar. Jag vet inte riktigt vad som är comme-il-faut i sammanhanget, så jag brukar buga lite tillbaka, lite snabbt åt bägge hållen.
Fast det är sv
årt att motstå impulsen att höja handen i en lady-lik vinkning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara. Jag har läst din senste blogg nu hos Lars. Annars brukar jag läsa hos Ewa. Kul att ha kontakt med er. Hälsningar Faster.

Sara sa...

Taiwan är ett ganska galet ställe, tycker jag manga ganger... Varje dag upplever vi saker vi förundras över eller skrattar at, och jag har sa mycket att berätta om hur vi har det här!