fredag 8 juni 2007

I hate the postman. Yes I do.

Grej1: Jag önskar att jag kunde säga att Le nouvel Observateur, franska Elle och Le Point damp ner i brevlådan idag. Men the postman tyckte att det var lika bra att lägga dem framför dörren. Det har regnat monsunregn hela dagen. Mina efterlängtade (jo, ni anar inte hur mycket jag har längtat) magasin flöt omkring på gatan.

Komih
åglista:
1. Kill the postman
2. Köpa gummistövlar
3. Kassera bruna mockapumps

Grej2: Mina kids som jag lär engelska sade s
å här när jag gick hem idag: "Goodbye beautiful Sara". Egotripp. På måndag ska jag lära dem "nice", "magnificent" och "intelligent".

Men nu ska jag kura ihop mig med Elle. Som har torkat hjälpligt. Och C. Och lyssna till regnet som faller faller faller.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker för tillfället inte heller om brevbärare... Brevbäraren som delar ut posten till mig fick för sig att jag flyttat helt utan vidare och skickade tillbaka alla mina brev till avsändaren, schysst va!?

Sara sa...

Hyggligt. Är det nagon sorts practical joke? Idag latsas vi att den personen har flyttat, och att den och den inte längre har nagon brevlada. Kul.