måndag 18 juni 2007

Korean Ginseng Tea

Jag fick koreanskt ginsengpuder av Gina som jag gjorde té av i går kväll. Dumt gjort. Ginseng är tydligen uppiggande, men jag som brukar sova gott även efter ett par espresso efter middagen tänkte inte på det. Men jag var klarvaken och hyperenergisk till långt fram på småtimmarna.

Scen 1. Efter midnatt.

C: Ska du inte komma och lägga dig?
Jag: Jo! Alldeles strax!
C: Vad gör du?
Jag: Lite av varje... (Övervägde att plantera om blommor alternativt läsa Cocteau eller städa garderoben. Armhävningar kanske?).

Scen 2. L
ångt efter midnatt.

Jag: Cheri?
C: Hm.
Jag: Hur säger man kiropraktor p
å franska? Jag tror inte att jag vet det? Chiropracticien?

Scen 3. Ännu senare.
Snart ljust. C svarar inte längre. Jag kan inte sova. Fan. Snart morgon. Aldrig mer ginsengté.

2 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Är du säker på att det bara var ginseng i? Låter som starka grejer det där ;) Vilken fin blogg du har förresten!

Sara sa...

Hm... Maste kolla innehallet i det där explosiva medlet! Vad roligt att du hittat hit, till mig i Taiwan!