tisdag 17 april 2007

Walking on broken glass

Idag skar jag upp min ömtåliga fot på en glasskärva. Det blödde som tusan, och inte ens den näsduk jag lindat runt tån kunde hindra mig från att lämna blodspår efter mig när jag haltade hem. Glamouröst.
Mitt universalmedel mot liknande intermezzon är alsolsprit. Men här har jag bara hittat ett antiseptiskt medel i form av hydrogen peroxide. Rätta mig om jag har fel, men är det inte det man bleker håret med? Kan det vara bra att hälla på trasiga fötter?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ska gå bra att att använda väteperoxiden, det som du bleker håret med är superväteperoxid (och en massa annat jox), och det är myyycket starkare. Annars kan jag rekommendera vanlig sprit, brukar oftast vara billigast och dämpar dessutom smärtan om den även intas oralt...