måndag 30 april 2007

Feng shui

Grodorna kväker som besatta utanför; vet inte om det är regnet som gör att de är så galna? Ibland håller de oss vakna på nätterna med sitt oväsen. Det måste vara en hel skvadron med frogs som grupperat sig under vår balkong.
Idag köpte jag en jättebukett med rosor p
å marknaden, det finns ingenting som färska blommor när det gäller heminredning... Förträffligt i feng-shui syfte, för att harmonisera energier. Eller som en ren antidepressiv åtgärd, bara för att det är så vackert. Eftersom jag gärna vill briljera med att mina kinesiskastudier avancerar kan jag upplysa om att feng-shui betyder vind-vatten på kinesiska. Groda heter wa, tror jag att jag läst i YoYo's barnbok. Undrar om anledningen till att jag kände ett nästan tvångsmässigt behov att läsa Cocteau på franska häromdagen finns att hitta i det faktum att jag delar litteratur med en tvååring?

Inga kommentarer: