torsdag 19 april 2007

Bugatti versus Saving the planet

C börjar se lite resultat av sitt arbete, och han har suttit flera kvällar framför datorn och ritat grafer och spektran. Trodde jag. I går kväll gick jag ditt med kaffe och kakor till denne hårt arbetande man. Samtidigt som jag kysste honom på örat och lade armarna om halsen på honom (ett gammalt beprövat knep i sporten "kika över axeln på någon utan att det märks hur nyfiken du är", jag är framstående i damklassen). Och inser att han tittar på det här:
Jag har inte vågat tala om för vår trogna Fiat än att C drömmer om en Bugatti Veyron som är blankare, yngre och snabbare.
Jag
å min sida drömmer om en Prius. Och jag drömmer om att alla taiwaneser tar sitt förnuft till fånga och köper priusar istället för fyrhjulsdrivna monstermercor och provocerande stora BMW:ar som de envisas med att nästla sig in pa trånga marknadsgator med. Inget ställe på jorden skulle passa bättre för priusar än Taiwan; inga långa avstånd, ständiga trafikstockningar och en hårt prövad miljö på gränsen till sammanbrott. Efter min korta tid på taiwanesisk mark har jag insett att "Save the planet" inte ligger högst på deras to-do list.

Möjligtvis märks det p
å mitt flitiga bloggande att tentapluggande inte ligger högst på min lista. Jag är både odisciplinerad och har dålig karaktär.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: