torsdag 4 oktober 2007

Torsdag

Jag svär på att Costello kan lukta sig till romantiska get-aways och improviserade långhelger. I går klev han in på C:s kontor och meddelade att han vill ha ett första utkast på en artikel till en vetenskaplig tidskrift i slutet av månaden.
- Han kan väl få ett vykort från Hong Kong?, föreslog jag. Men det är så typiskt, det här
innebär att C inte kommer att kunna koppla av i Hong Kong utan att tänka jobb jobb jobb och oroa sig för resultat och tillförlitlighet.

Dessutom: glöm det där naivt optimistiska jag sade om det vackra, torra höstvädret. I dag bjuder himlen på skyfall på äkta subtropiskt vis. Och ännu en tyfon närmar sig.

Annars så är jag på väg in förfallet.
Min frukost idag bestod av Milano-mandelkakor och svart kaffe. Vad skulle Fredrik Paulun säga om det? Men jag kompenserar med multivitamin i tablettform.

Inga kommentarer: