måndag 30 juli 2007

Presenter

Okej. Mannen i mitt liv lyckades förtränga min födelsedag, men eftersom han har lovat att gottgöra mig är han förlåten. Dessutom mutade han mig med jordgubbscheesecake och mangomousse i går kväll, och efter att ha intagit fyratusen kalorier på en kvart var mina blodsockernivåer sådana att min sårade stolthet kändes lite mindre sårad. Men icke desto mindre har jag demonstrativt, och mycket förorättat, surat tjugofyra timmar i sträck.

Men jag fick p
å posten:

Böcker!
Jag kan inte ens beskriva hur underbart glad jag är över att ha nya olästa böcker på sängbordet.

Ahlgrens bilar och turkisk peppar. Underbart glad. (Alla exilsvenskar drömmer och fantiserar om svenskt godis.)

Svenska och franska glossiga m
ånadstidningar. Idem.

Blusar i vit bomullsbrodyr fr
ån Kookaï. Jag har en oförklarlig faibless för vit bomulls och brodyr. Jag har en liten Jane Austen-figur inom mig. Mycket liten, men likväl skriker hon efter vit bomull, volanger och brodyr.

Inga kommentarer: