onsdag 11 juli 2007

Dagens fynd

Två t-shirtar från Armani för 300 NT dollars, dela med 40 så får ni priset i euro. Kap. Givetvis misstänkte jag att det var plagiat och kontrafej men de ser äkta ut, från sömmarna till etiketten från Macy's som sitter kvar.

Men det är alltid en chock att köpa italienska kläder. Jag som är en spetig 34:a i Sverige är en normal 36:a i Frankrike och en (hjälp, håll in magen) trind 40:a enligt det italienska storlekssystemet.

Och i skor är jag väl en 37:a i Sverige, en 6:a i Frankrike och en 23:a och en halva i Taiwan. Sånt här borde man ju ha uppskrivet i passet?

6 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Visst känner man sig "tjock" i de där medelhavsstorlekarna, men i London är det nästan omöjligt att få tag på små storlekar. De verkar inte tillverka kläder i 34/36...

Anonym sa...

http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=156049

Ojojoj, äter man sånt i Taiwan???

Sara sa...

Lisa: Jag tror till och med att de minsta storlekarna har blivit större, allt eftersom medelvikten ökar, sa det som var en 34a för fem ar sedan är en 32a idag. Länge sedan jag shoppade i London, men pa manga ställen hade de 6-8-10-12 systemet? Man kan bli förvirrad för mindre.

Sara sa...

A-S: AAAAARGH! Horribelt! Nej, det där har jag inte sett här, men ingenting förvanar mig. Däremot har jag sett hur de grillar kräftor levande, men det gör vi väl i Sverige ocksa, fast kokar?

Anonym sa...

Ja, vi svenskar är minst lika konstiga :-)
Tänk bara på suströmmingen många av oss njuter av att äta!

Lisa Christensen sa...

Jag tror också att storlekarna har blivit större, bara för att folk ska tänka "Åh, jag kommer i en 36:a, den måste jag bara ha!" I London är det fortfarande 6-8-10-12-systemet, bara det att 6:orna verkar ha försvunnit.