fredag 6 juli 2007

Att känna rätt folk

Vi var på ett nytt sjukhus idag, med långa ringlande köer, som vi gled förbi utan att ta nummerlapp. Jag försökte få C att inte se alltför ung och frisk ut eftersom jag skämdes lite över att vi var vip-patienter och slapp väntrum.
I g
år verkade det som att stjärnneurologen överhuvudtaget inte hade någon som helst tid för appointments, i alla fall inte på den här sidan nyår. Men, hoppsan, ett litet telefonsamtal från Costello till sjukhusdirektören, och det gick bra att komma på en gång.

Sedan undersökte han C samtidigt som han pratade med sin älskarinna (det är min tolkning och teori, inget jag har n
ågra belägg för) i mobilen. Det här tyckte jag var ganska chockerande. Minst sagt.
P
å alla sjukhus jag tidigare besökt är det uttryckligen förbjudet att använda mobiltelefoner.
Annars är läkarna klädda som ordinära läkare i och läkarsekreterarna i fula pastellfärgade pyjamas.

2 kommentarer:

Unknown sa...

kan ju vara att han hade en PHS, som efter vad jag har förstått ifrån min tjej, i princip är en mobiltelefon, men använder annan teknologi, och därför kan användas på sjukhus och sådant. men, sen ska man väl inte snacka i telefon när man behandlar en patient :)

Sara sa...

När du säger det sa... Pa min egen telefon star det ocksa PHS som tydligen utger mycket mindre stralning än andra mobiltelefoner. Men som sagt, den gar ju att stänga av... ;)