lördag 21 juli 2007

Lugn lördag

Eftermiddag... Brunch på café. Sedan en sväng till kliniken för akupunktur. Jag var tvungen att sätta mig ner när läkaren stack nålar i C, i händerna, nacken och fulla ansiktet, eftersom jag tyckte att det var så otäckt, men då tillhör jag den sortens människor som måste ligga på en brits, hålla sköterskan i handen och psykoprofylaxa om jag ska ta blodprov. Jag är definitivt inget stöd för närstående under behandling.
Akupunkturn
ålarna är långa och sticks in långt och det ser ganska otrevligt ut men det verkar ge resultat. C kan höja ögonbrynet och nästan stänga ögat nu, och jag är helt konverterad till österländsk medicin. Läkaren berättade att han behandlat ett par tonårskillar för samma åkomma. De hade drabbats av total facialparalysi efter att ha spelat dataspel fyra dygn i sträck utan att sova en blund. Så stressad måste kroppen vara för att kortslutas och vägra använda ansiktsmusklerna. Och C börjar inse att han kanske jobbat lite mycket. Kväll... mer lugn och ro. Middag hos favoritkoreanen, sedan färsk papaya och mango hemma. Härligt! Och det bästa är att helgen inte är slut än.

Inga kommentarer: