söndag 20 januari 2008

Folies

Trots att jag befinner mig i ett sorts lyckorus över att vara tillbaka i mitt Frankrike så finns det detaljer som dämpar euforin:

Jag tror att jag precis förätit mig på färskt bröd och gåsleverpaté. Och fördruckit mig på Sauternes. Hick. Att gå upp fem kilo på en vecka ingick inte i min planering.

Sarkozy. Jag debatterar häftigt med min svärfar som anser att Sarko är en "homme valable". Jag anser att Sarko är fullkomligt bindgalen. Och storyn med Carla (toppmodel slash folksinger)... I mean please!

Men annars - eller kanske just därför - är La douce france sig likt.

Oh, detta är ju inget modeforum; och jag är inget (ingen?) fashion victim. Men så snart jag orkar ta tag i uppackningen så ska jag hoppa ur joggingbrallorna. Sedan.

3 kommentarer:

Thérèse sa...

Håller med om att Sarcozy verkar bindgalen. Enligt ryktet lär han ha chockat Reinfeldt när dom mötes i Stockholm i höstas och pratade EU. Han förklarade varför Turkiet inte skulle få vara med och pratade om muslimer så t.o.m Reinfledt blev chockad. Men det kanske bara är ett elakt rykte

Sara sa...

Vissa saker jag läser om Sarkozy är svart att tro pa; men efter att ha hört honom prata och uttala sig... karln är snudd pa farlig.

Sara sa...

Och da var jag ända ganska hoppfull till en början att han skulle kunna fa till en fôrândring, men nu är jag helt övertygad om att han är fullkomligt... Ja, jag vet inte. Ska man skratta eller grata?