onsdag 9 maj 2007

For the love of vespas, del II




Jag börjar mer och mer förstå att en vespa inte bara är ett transportmedel på Taiwan. Det är en accessoir och ett fashionstatement.
Mitt hatiska förh
ållande till dessa mördarmaskiner (helt okej så länge det inte sitter minst en bubbletea-sörplande kamikaze- taiwanes med cigg, paraply, och pudel vid styret, vilket ofta är fallet) har komplicerats en del eftersom jag, ehum, börjar tycka att vespor är rätt söta. Och om jag, vilket ju definitivt aldrig blir aktuellt eftersom jag inte gillar vespor, men om jag skulle ha en vespa så skulle jag vilja ha en oldfashionstyle, original-vespa-look-a-like Vino med beige lädersadel och blänkande backspeglar. Gul. Eller rosa. Med matchande hjälm. Och andningskydd i koimitation. Dessa Piaggiokopior får mig att tänka på filmer med Belmondo och Ekberg, och drömma om franska rivieran anno -59. Som jag, nota bene, aldrig har upplevt.

Inga kommentarer: