måndag 14 januari 2008

En annan plats på jorden

Nu reser jag till mina mandelträd och nästa gång vi ses är det nog här någonstans. Det är inte svårt att känna igen mig: Jag är den svårt jetlaggade - jag hanterar inte tidsomställningen särskilt bra- unga kvinnan med solbrillor, en dubbel cafe creme och en tidning som alibi när jag betraktar människorna som passerar.

Så - à très bientôt!

P.S Nu ska jag bara fundera ut bra argument att använda i den konversation som jag oundvikligen kommer att ha med British airways kompromisslosa personal om mitt bagage. Tjugo kilo är vad jag har med mig på en långweekend. Nu har jag varit borta ett år. Tjugo kilo är snudd på en forolämpning. ;) D.S

7 kommentarer:

Eva sa...

Åh! Reser du nu? Trevlig....resa? Eller hemkomst kanske man ska säga? Du lovar väl att meddela var du bloggar härnäst?

christel sa...

Hehehe, 20 kg när man bott utomlands är ett skämt. Men man kan ta med dator, jacka och kamerautrustning kan man ta med i handbagaget utan att det behöver räknas med i vikten. Så mitt tips: Proppa datorväskan och kameraväskan fulla med alla tunga grejer (böcker). Tack för fina inlägg från Tokyo och det ska bli spännande att se vart du hamnar härnäst.

Anonym sa...

Lycklig resa och lycklig framkomst. Jag hoppas att du fortsätter blogga!

Pumita sa...

Det har varit superkul att följa din resa genom livet så här långt och jag ser framemot många nya inlägg med fina bilder var du än befinner dig. Ha en trevlig resa!

Anonym sa...

Har ju inte rest så mycket...men vill du ha nåt tips, hur du kan be de(British Airways) räkna sina startvikter.

Sara sa...

Oh nej, jag ska ha en ny blogg. Med fransk touch. Coming up soon.
Men nu som sagt, british airways... som dessutom kraver att jag hamtar ut bagaget och checkar in igen i bade hong kong och london. De ar besvarliga. ;)

Lisa Christensen sa...

Åh, vad härligt att du snart befinner dig där mandelträden blommar! Ser framemot att läsa dina intressanta inlägg från ett nytt land!